20 powodów dlaczego warto grać w go

Witam, chcemy wystartować w Pecha Kucha Night, gdzie mamy zrobić 20 slajdową prezentację. Każdy slajd musi być krótki, wiec wpadliśmy na pomysł by pokazać 20 powodów dlaczego warto grać w go. Prosimy o pomoc. Podajcie Wasze pomysły pamiętając, że skierowane jest do dla ludzi niemających pojęcia co to jest go. Wybrane pomysły zostaną wykorzystane w prezentacji i opublikowane, na go.art.pl, i akademiago.pl

20 pomysłów to nie będzie :) Pecha Kucha to system 20 slajdow po 20 sekund
slajdy sie przesuwaja automatycznie

Wiec nie ma czasu na rozwodzenie sie nad tematem. Prosto z mostu Dlaczego Go to najlepsza gra na świecie :)

Nie musisz pokazywać 20 slajdów z powodami dlaczego warto grać w go :-)
Może zgodnie z zasadami technik prezentacji zastosuj taką strukturę prezentacji:
1 slajd - coś zaskakującego i przykuwającego uwagę (np. pytanie retoryczne, zaskakujące stwierdzenie, korzyści dla słuchaczy z wysłuchania Twojej prezentacji, postawienie jakiejś tezy itp)
2 slajd - o czym będzie prezentacja (spis treści)
3-18 slajd powody dlaczego warto grać w go
19 slajd - podsumowanie (powtórzenie innymi słowami w skróconej formie najważniejszych argumentów, odwołanie do tezy, pytania z początku czyli coś z czym mają wyjść słuchacze w głowie.
20 slajd - akcja czyli zaproszenie do gry, klubu, na tę stronę, podanie Twojego maila gdyby chcieli więcej szczegółów na temat gry.

Powodzenia i napisz jak poszło ;-)

Myślę, że zamiast robić prezentacji "dlaczego warto grać" lepiej odwołać się do ciekawości odbiorcy. Skupcie się na niezwykłości go, na ciekawych faktach w ogóle nie wyjaśniając czym jest sama gra i nie imputujcie odbiorcy, że musi grać (wtedy włącza się przeważnie reakcja obronna). Wiecie, coś o samurajach, coś o tym jak informatycy nie umieją sobie z tą grą poradzić, coś o Einstein, coś o dwóch graczach, którzy grali podczas wybuchu bomby atomowej, może coś o Korwinie Mikke. A na końcu postawcie pytanie czy jest jakaś gra z bardziej zdumiewającą historią czy coś w ten deseń. Albo jeszcze lepiej. W ogóle nie nie używać słowa Go, a na końcu spytać się o nazwę tej zdumiewającej gry. Przy czym trzeba się postarać przedstawić to w taki sposób, aby łatwo dało sie znaleźć to w google. Albo wręcz zaprosić na stronę goart na tym samym slajdzie (Zastanawiasz się co to za zdumiewająca gra? Zapraszamy na go.art.pl po więcej informacji - coś w ten deseń).

Idee prezentacji już mam dawno :)

Potrzebne są pojedyncze powody dlaczego warto grać w go jak np cytaty znanych ludzi, czy interesujące fakty jak np Go a komputery.

@Rzaki_Pak - Gdzie mogę znaleźć takie historie o Einstein, wybuchu bomby atomowej, Korwinie Mikke?

@Nexik - Trzymam kciuki za udany występ! Przy okazji trzymam Ciebie za słowo, że pochwalisz się swoją prezentacją ;-)

Ja też mam zaprezentować Go na DKJ i oto moje przemyślenia:
Powody dla których warto grac w Go:
1. Jest to rozrywka i nauka jednocześnie
2. Ta gra uczy cierpliwości, opanowania i koncentracji
3. Nie musisz koniecznie zabijać przeciwnika aby wygrać grę, można wygrać w pokojowy sposób otaczając więcej terenu
4. Gra rozwija wyobraźnię
5. Uczy umiaru , poczucia harmonii i równowagi pomiędzy doraźnymi korzyściami i wpływami na przyszłe korzyści.
6. Wyrabia umiejętność podejmowania decyzji i uczy odpowiedzialności za poszczególne ruchy
7. Jest to jednocześnie sztuka negocjacji i budowania, sztuka estetyki i ekonomii kształtów formacji powstających podczas gry
8. Jest grą wielowątkową, uczy elastyczności w działaniach zależnie od rozwoju sytuacji
9. Każda partia może być zaskakująca i ekscytująca, wynik potrafi się zmienić nawet po jednym złym ruchu
10. Uczy szerszego , globalnego spojrzenia na rzeczywistość
11. Karci wady charakteru : np. upór lub zachłanność , które w grze mogą być przyczyną porażki
12. Uczy szacunku dla rywali
13. Ma bardzo jasne i proste zasady
14. Łączy pokolenia, można grać w każdym wieku
15. Stosowane w grze handicapy ( dodatkowe kamienie na początku gry) ułatwiają wygraną słabszym graczom i każda gra staje się dzięki nim sprawiedliwa nawet przy dużej różnicy umiejętności graczy
16. Pozwala się doskonalić w dziedzinie przewidywania , planowania oraz w matematyce (przy przeliczaniu ilości oddechów walczących grup, obliczaniu wartości ruchu i szacowaniu wyniku )
17. Uczy dyscypliny , solidności i odwagi
18. Daje satysfakcję z dobrej gry , nawet w przypadku niektórych przegranych gier
19. Każda gra z uwagi na ilość występujących w grze możliwości jest niepowtarzalna, podobnie jak towarzyszące grze emocje
20. Jest grą strategiczno-logiczną która pozwala pomimo kilku lokalnych klęsk odnieść zwycięstwo globalne
21. Jest grą w której nie ma króli , rycerzy i giermków ( szachy , brydż) panuje w niej demokracja , gdyż każdy kamień ma jednakową wartość. Gra w szachy to bitwa lub wojna średniowieczna, a Go to jakby współczesna wojna totalna.
22. Uczy sensownych , planowanych działań, w grze każdy położony kamień powinien mieć swój cel do spełnienia i współpracować z już leżącymi kamieniami
23. Uczy dążenia do aktywności, do kierowania przebiegiem gry , do przejmowania inicjatywy celem kreowania korzystnych sytuacji na planszy.

Wszystko fajne tylko że aż rzygać się chce od pozycji 21... 1) odwołanie się do monarchii jest zaletą gier karcianych i szachów. 2) W go nie ma nic co by się nawet kojarzyło z demokracją! I chwała Bogu... Dwóch graczy staje na przeciwko siebie przy gobanie. Obaj mają absolutną władze nad swoimi oddziałami. Gdzie tu demokracja -,-...? Czy w zasadach jest coś o tym, że przed położeniem kamienia na pole trzeba na nim przeprowadzić referendum, czy coś w ten deseń? Nie. Jeśli już ktoś chce to porównywać do jakiegoś ustroju to jest to czystej wody autokracja. I dlatego ta gra jest taka wspaniała. Demokratyczną grą jest chińczyk. Tam decyduje los, który osoba będąca u władzy - gracz - próbuje wykorzystać jak się da. Co ma los do demokracji? Wystarczy popatrzeć na różnorakie sondaże. W zależności od pytania może się okazać, że 90% polaków to monarchiści, dzień później przy innym pytaniu 90% będzie demokratami, a za tydzień 90% będzie domagało się anarchii, aby po trzech dniach uznać, że najlepiej będzie wprowadzić socjalizm rewolucyjny, czyli komunę. Jeśli chcesz gier demokratycznych to graj w gry losowe, ale na Boga nie porównuj tak pięknej gry jak go do tego g**** !!!(proszę o samocenzurę i unikanie tak radykalnych sformułowań na tematy zupełnie niezwiązane z Go, aby nie prowokować flamu - fan)

"20 powodów" cd:
24. Go jest grą ponadczasową, jest tak prosta i doskonała, że praktycznie nie zmienia się od wieków
25. Zdaniem mistrza w szachach Laskera który poznał też i Go :"Jeśli szachy są królem gier , to Go z pewnością jest ich cesarzem".

ad. 25. Z tym bym uważał, bo różne źródła różnie podają. Warto wiedzieć, że mistrzów szachowych Laskerów było dwóch: Emanuel i Edward. Teraz nie wiem, który to powiedział i szukać w źródłach nie będę ;) Za to najczęściej słyszałęm wersję, że to krewny Emanuela Laskera to coś powiedział, czyli, że niby Edward. Wszystko to pewno naciągane ;P Kilka pierwszych linków do obu panów:
http://senseis.xmp.net/?EmanuelLasker http://pl.wikipedia.org/wiki/Emanuel_Lasker
http://senseis.xmp.net/?EdwardLasker http://pl.wikipedia.org/wiki/Edward_Lasker

Nie napisałem : "mistrza świata" w szachach ( Emanuel) tylko mistrza ... dr Edward tez grał dobrze w szachy :)
za wikipedią:
Edward Lasker (ur. 3 grudnia 1885 w Kępnie, zm. 25 marca 1981 w Nowym Jorku) – szachista amerykański niemieckiego pochodzenia. Z wykształcenia matematyk, z zawodu inżynier, był również mistrzem go.

W 1909 r. Lasker zdobył mistrzostwo Berlina. W 1911 r. wydał swoją pierwszą książkę poświęconą szachom, "Schachstrategie". Po ukończeniu studiów przeniósł się do Londynu i w 1914 r. zdobył mistrzostwo tego miasta. Przed I wojną światową wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie pracował jako inżynier. W 1921 r. uzyskał obywatelstwo amerykańskie. Kilkakrotnie zdobył otwarte mistrzostwo USA.

Jest autorem popularnego i często cytowanego powiedzenia, że "jeśli szachy są królem gier, to go jest ich cesarzem".[1]

@piotr: Nie napisałem, że źle napisałeś, tylko, że "bym z tym uważał", na pl wikipedii bym się zbytnio nie opierał, bo nie ma podanych wiarygodnych źródeł ;)

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by powiedzieć "*Podobno* taki i taki powidział to i to" ;)