Ostatnie komentarze

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    podpisuje sie pod tym co napisal uzytkownik mandos:-)

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    Mandos, w Polsce mieliśmy pięć medali Mistrzostw Europy (http://pl.wikipedia.org/wiki/Go).
    Tommyray ma sporo racji, ale mimo wszystko: nikt nie zostaje zawodowcem lub silnym amatorem dla pieniędzy.
    Spytaj przy okazji Mateusza Surmę :), chociaż wygrywał już spore nagrody (ostatnio: bilet lotniczy powrotny Korea-Polska na turnieju w Seulu). nie kasa jest jego motorem napędowym.
    Kasa na organizację imprez: tak.
    Kasa na szkolenia: tak.
    Kasa na ogólnie pojętą promocję: tak.
    Kasa na nagrody: jeżeli coś zostanie, tak

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    Mandos - ja nie jestem sfrustrowany - mnie śmieszy po prostu to, że w polsce nie chce się dać pieniędzy na rozwój i chce się zostawić rzeczy po staremu.
    A wycieczka do Korei na turniej to ma być zniewalająca nagroda? Co ty opowiadasz. Wyjazd na długie i solidne szkolenie - to by była nagroda.

    Rosjanie i Rumuni mają swoich pro, Niemcy/Austriacy mieli, we Francji są rezydujący pro.

    Ja lubię go, lubię ludzi którzy sie tym zajmują, ale to nie zmienia mojego krytycznego podejścia do całej formuły organizacyjnej go w polsce - szopka (bo i turnieje rangi mistrzowskiej rozgrywamy po szopach, podac przykłady?) i amatorszczyzna, będę to zawsze powtarzał. Super, że się w to bawimy, ale ja chcę widzieć że silni gracze są dofinansowywani, że są pieniądze na ich szkolenie. To jedyna droga do zawodostwa. I jest to możliwe, tylko zróbmy z tego szansę na zarobek.

    "(...)duże nagrody przyciągają graczy pochodzenia azjatyckiego którzy zgarniają całą śmietankę dla siebie."
    Mi to nie przeszkadza. Bardzo lubię azjatów. Niech zgarniają. Ja mówię o polskich turniejach. O MP. I każdy kto należy do PSG niech walczy o nagrodę i ją zgarnie jak mu się należy. Niech nagroda będzie naprawde poważna, nie wyjazd na turniej - ale na szkolenie, wkład w w autentyczny rozwój siłowy, w dalszą edukację.

    Ja swoją harcerską uroczą szopke czyli np. gliwicki klub lubię i dalej ją będę prowadził, ale nikt mi nie wmówi że nie jest to zabawa. Klubowa praca u podstaw - super. Ale dajmy nagrodę za osiągnięcia np. za Mistrzostwo, dajmy pieniądze na szkolenia. Mam nadzieję że to wyjaśnia sprawę i nie robi z tego takiej niemożliwości. Bo co? Bo nie można dać pieniędzy?
    W ciągu 10 minut zapisałem się do PSG. Zapłaciłem składkę. Zapłacę 10x tyle jeżeli ta kasa pójdzie na czyjeś szkolenie a ja dzięki temu bede miał okazję otrzymać w przyszłości lekcję od polskiego 7d+.

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    tommyray przystopuj trochę. Czy masz świadomość, że dla większość grających w go jest to "tylko" hobby? Dlaczego obrażasz ich używając tekstów typu "szopka" czy "harcerstwo". Czytaj swoje posty zanim je opublikujesz, może po napisaniu każdego przydałby się jakiś dłuższy spacer abyś ochłonął.

    "NIe zarobisz na turnieju - wiec po co marnować czas i pieniądze? Ważne jest, że ostatnie 3 turnieje czyli akademickie, eliminacja o wyjazd do korei i eliminacje do MP zlali ciepłym moczem. "

    Wyjazd do Korei to zdecydowanie cenna nagroda, przeliczajac na gotówkę to pewnie dobre kilka tysięcy więc jeżeli to nie jest motywujące to co? Kilkaset złotych do ręki? Do tego dochodzi taka kwestia, że duże nagrody przyciągają graczy pochodzenia azjatyckiego którzy zgarniają całą śmietankę dla siebie. Na pewno słyszałeś głosy niezadowolenia z tego powodu wsród czołówki europejskiej.

    Ciężko mi Ciebie zrozumieć, z jednej strony mówisz o braku motywacji, a z drugiej wymieniasz turniej w którym nagrodą była "wycieczka" do Korei. Mówisz o profesjonalizacji go zapominając, że podstawą tego jest cała rzesza "harcerzy w uroczych szopkach". O co Ci właściwie chodzi? Skąd ten poziom frustracji?

    To o czym piszesz, nie udało się jeszcze, żadnem krajowi w Europie. Ilu prosów mają Niemcy czy Francja? Są to kraje o znacznie większych możliwościach niż Polska. Porównywanie się z krajami azjatyckimi w ogóle nie ma sensu bo one mają lata tradycji w tej dziedzinie oraz pakują w to takie ilości kasy które zapchałyby naszą dziurę budżetową ;). Ogólnie to czekam na działania z Twojej strony, jeżeli zamierzasz kandydować do władz PSG to się nawet zapiszę i na Ciebie zagłosuję.

    Powodzenia.

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    nare - i dobrze, wymóg należenia do PSG powinien być. Ale PSG w zamian musi dawać nagrody za najważniejsze turnieje. Zacznijmy chociaż udawać, że robimy coś na poważnie (z czy bez cudzysłowu, nieważne), albo po prostu profesjonalnie. Pieniądzę nie śmierdzą, ani nie jest wstyd o nich mówić. Po prostu są potrzebne, bo to solidny motywator i najsilniejszym polskim graczom należy te pieniądze zaoferować, aby mieli jak zapłacić za swój dalszy rozwój.
    Chyba czas mi przystąpic do PSG.

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    Fan - chciałbym aby temat pieniędzy nie był problemem dla decydentów ale od wielu lat jest i tylko powtarzają, że na rozdawnictwie nic sie nie zyska... Spróbuję napisać, może coś to da.
    Mandos - Złote lata polskiego go? Nadejda jak bedziemy mieli choć jednego 7d albo pro, bo to co mamy teraz to radosne zgrupowanie harcerzy, którzy cieszą się że mogą na naszym gruncie dojść 4d i i potem koniec. Na europejskiej scenie nasze go jest mizerne. A wymienieni gracze - a cóż mnie interesuje, że brali kiedyś udział - w szkole średniej kazdy ma sporo czasu, widac na studiach juz im nie starcza, co dopiero gdy bedą mieli rodzinę i pracę. NIe zarobisz na turnieju - wiec po co marnować czas i pieniądze? Ważne jest, że ostatnie 3 turnieje czyli akademickie, eliminacja o wyjazd do korei i eliminacje do MP zlali ciepłym moczem. Pragmatyzm wziął górę nad hobby, mieli ważniejsze sprawy niż walczyć o "prestiż". A mi się marzy aby pragmatyzm wziął górę równiez w sferze polskiego go. Niech wreszcie najlepszy gracz w go w polsce albo taki który się świetnie rozwija (czyli np dracula) miał szanse na to iż dzięki go będzie mógł zacząć zarabiać.
    Maciek -(wybacz za tamto ad personam) ilu graczy - kilku , zaledwie, nie ten rejon swiata, nie ten poziom zainteresowania masowego. Nie sądzisz że warto by było to zmienić? Bierzmy i naśladujmy azjatyckie stowarzyszenia. Tam pieniądze są podstawą rozwoju go, ładują kasę i maja z tego efekty. A pro grają i uczą za free? Nie? Za pieniądze... ? Dranie. A ty sam za darmo też nie pracujesz, nieprawdaż?
    Dlaczego ze składek goistycznych nie można np opłacić czyjegoś solidnego szkolenia u pro? Ja chcę polskiego pro, który sie poświęci na szkolenie kolejnych generacji graczy a nie 4danowe substytuty i harcerski wolontariat który mamy teraz, który nie jest żadnym systemem szkoleniowym. Nie istnieje żaden cel, żadna motywacja w tym systemie, który mamy. Jeżeli nie będzie choćby cienia szansy na zapewnienie finansowej niezależności dzięki go to go nie będzie dla nikogo życiowym wyborem i nigdy nie będzie polskomówiącego gracza o sile 7d+. Chciałbyś ? Bo , ja bym cholernie chciał. Trzeba by go opłacać? Kogoś to boli? Jakoś azjaci opłacają swoich pro. Są pro bo są pieniądze. A może u nas są po prostu głupsi ludzie, to w takim wypadku przepraszam, to nie ładujmy pieniędzy.

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    Po prostu trzeba poważnego podejścia do sprawy a nie takiej amatorki jaką mamy od dziesiątek lat.

    Eliminacje idą w tą stronę (ewolucyjnie, nie rewolucyjnie). W tym roku przykładowo wprowadzono wymóg należenia do organizacji tak jak odbywa się gdzie indziej gdzie podejście jest "poważne" (szachy, brydż, ...).

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    Nie, ja po roku studiow zaczalem pracowac i przestalem studiowac. Swiat studencki jest mi obcy, ale to zupelnie poza tematem.
    A ile osob w Europie utrzymuje sie z gry w turniejach go? Bylbym wdzieczny za odpowiedz, bo to ciekawe.

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    tommyray nie masz racji. Złote lata polskiego go to rok 2003-2005, bez kasy, amatorsko i w uroczej szopce (Warszawski i Tuchola to dwa wyjątki). Dlaczego delita, kamyk czy sadplayer nie wzięli udziału w EMP? Nie wiem, może sami się na ten temat wypowiedzią. Odwrócę Twoje pytanie, dlaczego wcześniej brali w tej imprezie udział mimo, że wiedzieli, że nie zdobędą kokosów? :>

    ps. po sukcesie Kraszka mieliśmy jeszcze przynajmniej dwa medale, poszukaj sobie jakie.

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    No to proponowałbym zacząć działać. Co prawda, to zarząd tworzy uchwały, ale gdybyś przekonał członków psg by poparli twój pomysł to kto wie. W końcu to członkowie tworzą stowarzyszenie. Tak czy inaczej na pewno ma to większe szanse powodzenia niż dyskusja tutaj.

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    Żeby nikt się nie obraził - urocza szopka nie odnosi się do konkretnych działań ludzi organizujących turnieje, poświęcających czas i pieniądze aby to jakoś wyglądało. Odnosi się do idei "Mistrzostw" o pietruszkę.
    Zamknięte koło powyżej , czyli kasa -> profesjonalizm -> kasa etc , nie jest pomyłką. Po prostu trzeba poważnego podejścia do sprawy a nie takiej amatorki jaką mamy od dziesiątek lat.

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    "to jest go amatorskie, pieniadze dla zadnego goisty w polsce nie byly, nie sa, i nigdy nie beda wazne", - wybacz to ad personam, ale na jakim ty świecie żyjesz - chyba jeszcze głęboko studenckim.
    A gadka o prestiżu... A cóż takiego sprawiło że np delita, kamyk czy sadplayer olali eliminacje? Czyżby zniewalający blask prestiżu nie potrafił ich przyciągnąć?
    Turnieje, które się liczą to po prostu turnieje o dużą kasę.
    Idealistyczne podejście donikąd nie prowadzi, dobre jest na rozruch, na początek, i było dobre w latach 70 i 80. I skończyło się zanim dobrze się rozpoczęło - na sukcesie Kraszka. Tyle z sukcesu idealistycznego podejścia. Nic się nie zmieni w polskim go jeżeli nie podejdzie się do tego profesjonalnie - a to się wiąże z solidnym finansowym wkładem. Są pieniądze - jest profesjonalne podejście do całej sprawy, a za darmo można mieć co najwyżej uroczą szopkę.

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago
    O

    O eliminacjach(sprostowanie):-)

    "Młodzi o sile 1-2d , cóż, nie stanowili przeszkody jak widać." - Falsz - zapytaj sie przeciwnikow mlodych graczy(do ilu lat jest sie mlodym?).

    "Dla dużej części naszych silnych graczy uczestnictwo w takich turniejach stało się nieatrakcyjne - nie ma nagrody - po co się męczyć." - Kolejne klamstwo a raczej nie prawdziwa Twoja opinia. Dla silnych graczy( no wlasnie co przez to rozumiesz?) uczestnictwo w mistrzostwach kraju, eliminacjach do mistrzostw swiata!!, to prestiz i ogromne wyzwanie. Nagroda jest wlasnie mozliwosc gry w mistrzostwach swiata - jest nagroda, i to jaka wielka, duzo bardziej wazna dla mnie niz powiedzmy 10, 20 czy 30 tys zlotych

    "A może po prostu znużenie sama grą wzięło górę nad hobby? " to zdanie jest nielogiczne;-)

    "Nie oszukujmy się - pieniądze były, są, i bedą ważne. " chcialbym przypomniec ze to jest go amatorskie, pieniadze dla zadnego goisty w polsce nie byly, nie sa, i nigdy nie beda wazne;-), no chyba ze kiedys jakis polak bedzie gral podobnie jak Cho Chikun powiedzmy, czego i Tobie zycze!

    " Powiedzmy, że mam 4d " Nie masz 4d, jakbys mial nigdy bys czegos takiego nie napisal.

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    Słabiutko z obsadą - 2x 4d? I to wszystko? Młodzi o sile 1-2d , cóż, nie stanowili przeszkody jak widać. partie może i były trudne itd, ale co z tego, trend jest wyraźny, podobnie Eliminacje do Pucharu Premiera Korei, podobnie z Akademickimi Mistrzostwami - ilosciowo - słaba obsada. Dla dużej części naszych silnych graczy uczestnictwo w takich turniejach stało się nieatrakcyjne - nie ma nagrody - po co się męczyć. A może po prostu znużenie sama grą wzięło górę nad hobby? Jak tak dalej pódzie to dziedzina danowców zaniedługo bedzie wyglądać bardzo ubogo, a przyszłe eliminacje do Mistrzostw Polski będą rozgrywanie w grupie kyu... Szkoda. Marzy mi się aby wreszcie PSG ustaliło nagrodę finansową za Mistrzostwo Polski, to takie trudne? Nie ma nagrody - zerowa ranga pozagoistyczna, jak i minimalna motywacja dla goistów. Nie oszukujmy się - pieniądze były, są, i bedą ważne. Czas skończyć z idealistycznym, czysto hobbystycznym podejściem. Dajcie nagrodę to bedą gracze. Proste? Powiedzmy, że mam 4d - co mnie przyciągnie na Mistrzowski turniej w Polsce? Miłe towarzystwo ...? - no bez jaj. Mogę sobie pograć na dowolnym serverze z silniejszymi graczami, nauczyć sie więcej, więc po co się męczyć, tracić pieniądze i czas?

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    To co napisałem ostatnio, odnosiło się do "obu stron barykady". Powtórzę więc, mogą pojawiać się w ostateczności propozycje zmian i rozsądna dyskusja. W ostateczności, ponieważ komentarze są do komentowania danego wydarzenia. Od teraz każdy następny post noszący znamiona trollowania lub kłótni zostanie usunięty.

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    "Zdumiewający egoizm członków PSG"
    PSG organizuje turnieje, na który każdy może się zapisać, fakt są pewne wymagania (opłacenie wpisowego na turniej, wstąpienie do PSG, przyjazd na zawody -- turniejów nie dostarczamy pod drzwi ;). Jeśli to jest egoizm, to strach pomyśleć co Anonim sądzi o systemach panujących w świecie goistycznych (np w USA potrzeba być odpowiednio długo członkiem aby móc zagrać w niektórych turneijach), czy o innych dyscyplinach w Polsce takich jak szachy, brydż, warcaby, itp.

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    Nie karmić troli!

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    "Przy pełnym szacunku dla grających - po obsadzie widać, że mamy do czynienia z niesamowitym wydarzeniem sportowym! Brawo PSG, tak trzymać!
    " - "slaba obsada" dotyczylo tego wpisu, rzeczywiscie, pomyslilem sie.
    Nie twierdze ze to przypadek, twierdze natomiast, ze nie znam osoby ktora nie pojechala na turniej z powodu obowiazku czlonkostwa w psg, a przynajmniej kilka, ktore nie pojechaly z wlasnych powodow.
    Pozdrawiam:-)

  • Japan Fest - okiem goisty   8 lat 48 tygodni ago

    Super! Jak najwięcej takich imprez.
    Bardzo fajnie że działacie w tym kierunku.

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    Myślę, że trafiają też tutaj ludzie spoza go-la, ale moim zdaniem nie jest to powód by produkować po raz kolejny to co zostało już tam napisane, szczególnie, że jak pamiętam do niczego to nigdy nie doprowadziło - i tak każdy obstawiał do końca przy swoim. Więc może, dla odmiany, pojawiłyby się konkretne propozycje co należałoby zmienić i dlaczego.
    To jedno. A drugie - gratulacje dla finałowej czwórki i podziękowania za zapewnienie emocji podczas relacji! (tutaj też podziękowania dla emtoma i reszty organizatorów) Miejmy nadzieję, że zapewnicie nie mniejsze za miesiąc w Andrychowie.

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    Osoba nare dała dobry argument: spada liczba graczy, wszędzie. Logiczną konsekwencja jest wprowadzenie utrudnień dostępu do turnieju (wiem, wiem, to nietrudne, trzeba tylko przezwyciężyć niechęć do nielubianego stowarzyszenia, wysupłać dodatkowo parę groszy... zawsze jednak jakieś to utrudnienie) aby więcej osób w tym turnieju zagrało.
    To nie jest spawa semantyki, jak pisze osoba Filip41. To jest alternatywa: więcej osób gra w turnieju - go jest grą elitarną.
    To jest kasowanie konkurencji, wbrew temu, co pisze osoba Ziper.
    I w świetle pewnego żartu, opowiedzianego przed kilku laty mojemu przyjacielowi ze Śląska przez, wydaje mi się, bardzo znanego zawodnika go z miasta stołecznego W., widniejącego na liście członków tego stowarzyszenia jako osoba funkcyjna, jest zwalczaniem konkurencji, o czym pisze osoba ma1a. (Historia dzieje się w pociągu Warszawa - bodajże Bydgoszcz, w czasie przejazdu na jakiś duży turniej. Przyjaciel spotyka kilku zawodników z W. W czasie podróży rozmawiają o turniejach w W. i na Śląsku. Pada w koń cu stwierdzenie: "najlepsi zawodnicy u Was chyba na głowę poupadali. Grają w turniejach ze słabeuszami, uczą ich. Przecież hodują sobie w ten sposób KONKURENCJĘ". Na pewno ? był to żart, chociaż pokazuje sposób myślenia pewnych osób.
    Dziękuję osobie nare za link do archiwum. Zdumiewający egoizm członków PSG świetnie koresponduje z tą historią. Osoba ta na pewno doskonale zdaje sobie sprawę, że "ogólne zmniejszenie się liczebności osób biorących udział w turniejach" jest w Polsce wielokroć wyraźniejsze, niż w dowolnym innym kraju, opisywanym przez te statystyki. Być może w tych innych krajach nikt nie utrudnia innym grać?
    Panie Macieju, gratulacje. Jednak po Pańskim komentarzu jeszcze raz uważnie przeczytałem wszystko, bardzo przepraszam, myli się Pan: nikt nie pisał o "słabej obsadzie". Pisano jedynie o "małej liczebności", a osoba nare wręcz odwrotnie, pisała o sile obsady w samych superlatywach!
    I w związku z Pańskim P.S. 2 - czy Pan naprawdę wierzy, że to przypadek? Akurat w tym roku przypadkiem nikomu termin nie pasuje? Przez wiele lat pasował, a teraz: pech, nikomu?

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    ...bo wygrywał o 0,5:-)

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    faktycznie - wygląda na seki...

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    Na inny temat: w partii gie z Urtnowskim, dlaczego bialy w koncowej pozycji nie zagral A7 - nie byloby to przypadkiem seki?

  • Eliminacje Mistrzostw Polski 2009   8 lat 48 tygodni ago

    Niech żyje Łódzki Klub Go!!!

    W szczególności dziękuję wszystkim, którzy przyjechali walczyć o awans do MISTRZOSTW POLSKI W GO!

    Również tym, którzy mimo że nie grali, to przyjechali kibicować i wspólnie współtworzyć atmosferę wydarzenia wspaniałego, budzącego uczucia, których nie potrafię nazwać - turnieju w go
    I organizatorom za doskonałe warunki do gry czy organizacje sobotniego wieczoru.

    p.s "słaba obsada"?! - Czy ktorykolwiek z graczy może powiedzieć, że łatwo wygrał wszystkie swoje gry? Ba, choćby jedną grę? Bo dla mnie każda gra była potwornie trudna, i szalenie skomplikowana.

    p.s 2: Z moich rozmów z graczami i o graczach, ktorych niestety zabrakło, powodem ich nieobecności był po prostu brak czasu lub inne zajęcie.

    Maciek Lubinski 1dan :-)

Subskrybuje zawartość