Go a mangowi otaku

Co myślicie o promocji Go wśród fanów mangi i anime? Zdaje się, że dość łatwo przekonują się do Go. Dowodem może być choćby liczba awatarów z Hikaru no Go na akademickim forum. Myślę więc, że skupienie się na nich byłoby dobrym pomysłem, tym bardziej, że jest to dość sporawe środowisko. Czego dowodem z kolei jest, że jako tako funkcjonują 3 czasopisma dla otaku. Nie sądzicie, że można by to wykorzystać?

Już samo skupienie się na tych czasopismach powinno przysporzyć nam od kilkuset do 2-3k nowych graczy - z których zostanie pewnie z 10%, ale to i tak sporo. Myślę, że każde z tych czasopism z chęcią przyjęłoby artykuły o Go - szczególnie jeśli ktoś by je napisał za darmo. Recenzja Hikaru no Go byłaby bardzo dobrym początkiem. Potem można by dać artykuł wyjaśniający dobrze zasady i znaczenie Go w Japonii (uwzględniając i historię - samuraje itp - i inne anime o Go itp.), najlepiej w tym samym numerze. Myślę, ze po takich dwóch artykułach zainteresowanie wśród otaku by wzrosło, więc redakcja pewnie by się zgodziła na cykl artykułów o podstawach strategii i taktyki, oraz o tym jak Go się ma w Polsce.

Gdyby nie fakt, że jestem początkujący (15k kgs) i że - jak widać na załączonym obrazku - poetą to ja bynajmniej nie jestem, to sam bym się podjął realizacji tego pomysłu.

W każdym razie o co tym myślicie? Może kogoś zainteresowało to na tyle, że byłby gotów się podjąć tego zadania? : >

świetny pomysł

+1

Pomysł bardzo fajny, tylko może być problem ze znalezieniem kogoś do napisania cyklu artykułów. Z drugiej strony jeden raczej nie przyniesie zamierzonych efektów. Skoro piszesz, że podjąłbyś się realizacji tylko problemem jest napisanie art. to może rozważ inną opcję. Najpierw krótki artykuł wprowadzający (jakiś zarys co to w ogóle jest) + wprowadzenie do zasad, a na koniec kilka problemów dla początkujących. Kolejne odcinki to mogłyby być już tylko problemy przy czym wzrastałby poziom trudności. Czytelnicy mogliby wysylac odpowiedzi i wsrod prawidlowych rozlosowywana bylaby jakas niewielka nagroda. Widywałem jakiś czas temu diagramy szachowe w gazetach i była tam taka sama zasada. Myślę, że zalety rozwiązania są dwie - rozwiązywanie problemów może wciągnąć i nawet bardziej zaciekawić niż artykuły i dużo łatwiej jest ułożyć/znaleźć np. 4 problemy niż napisać długi artykuł.

Jeśli nie znajdzie się nikt kto by był bardziej obyty i z piórem i z Go ode mnie, to za jakiś miesiąc, czy dwa spróbuje sam coś napisać - myślę, że przed próbami publikacji tworu, który napiszę, poproszę kogoś stąd o sprawdzenie pod kątem merytorycznym zawartości. Myślę, ze twój pomysł jest bardzo ciekawy, ale sądzę, że recenzja Hikaru no Go bardziej by pomogła - te anime jest samo w sobie bardzo ciekawe, wiec jeśli czytelnik zdecyduje się je obejrzeć po przeczytaniu recenzji to niemal na pewno choć trochę zainteresuje się go - a na zainteresowanym łatwiej pracować niż na kimś, kto nie ma jeszcze żadnego nastawienia do go. Później można zrobić tak jak mówisz. Plus problemy można tak skonstruować - znaleźć, raczej - aby do ich rozwiązania potrzeba była jakaś podstawowa taktyka, snapback, drabinka, net (tu właśnie będzie potrzebna pomoc merytoryczna - przy wielu terminach nie znam polskich odpowiedników, często też japońskich) itp. Wtedy problemy można połączyć krótkim artykułem o taktykach. Mam jednak nadzieje, że znajdzie się ktoś "stary i mądrzejszy" i nie będę musiał podejmować prób realizacji tego pomysłu. Bo jak już mówiłem daleko mi do poety i jestem pewny, że jest tu wiele osób, które mają lepsze predyspozycje, aby to zrobić. A ty fan? Nie zainteresowany? : PPP

Moja przygoda z go też zaczęła się od publikacji czasopisma poświęconemu anime. W pierwszym numerze autor przedstawił krótką historie go i jego odnośniki do filmów. Zaciekawiło mnie to a że ciekawi mnie wszystko co ze dalekiego wschodu postanowiłem poszperać trochę w internecie na ten temat. W drugiej obszerniejszej odsłonie czasopisma pojawiły się zasady dotyczące gry, odniesienie do go w Polsce, słowniczek i oczywiście go w anime czyli nasz Hikaru. Oczywiście po obejrzeniu anime postanowiłem się nie rozstawać z go. Czasopismo poświęciło jeszcze jeden artykuł tematyce go. W tej części artykuł zawierał typowe słownictwo i zasady zachowania się przy gobanie i kilka problemów do rozwiązania.

Liczę że twój pomysł się powiedzie i będę trzymał za to kciuki:)

Wychodzi na to, że dobrym pomysłem jest krótki artykuł, w ramach zawrzeć należy podstawowe elementy (ciekawa informacja, tylko podstawowe zasady, jakieś przyciągające uwagę zdjęcie czy grafikę),
niż rozpisywać się nad strategiami, które ktoś kto zobaczy artykuł będzie mógł wykorzystać dopiero po pół roku.

Podkreślę 2 atuty jakie Rzaki_Paku posiadasz, znajomość miejsca w którym dojdzie do odbioru oraz
spojrzenie osoby, która ma bliżej do osób nie znających gry niż ktoś kto gra dłużej i ma "doświadczenie".

Też będę śledził z uwagą, co z tego wyjdzie.

Oczywiście, jeśli zdecydujesz się na obszerniejsze artykuły to świetnie. Chodzi o to, że gdyby pomysł miał upaść to lepiej zrobić nawet krótki artykuł + cykliczne problemy. Niestety nie dam rady w najbliższym czasie napisać niczego dłuższego, ale gdybyś zdecydował się działać to mogę pomóc w doborze problemów i w kwestiach merytorycznych (na tyle na ile będę umiał;)

Same problemy odpadają z tego względu, że to musi być coś, co jakieś czasopismo z chęcią przyjmie. Myślę, że na problemach im nie będzie szczególnie zależeć. A ciekawy artykuł powinni z chęcią przyjąć - tak myślę. Z drugiej strony nie założyłbym się, że jestem w stanie napisać ciekawy artykuł D:.

Zapewne lepiej wiesz co takie czasopismo przyjmie, a czego nie. Również będę czekał na wieści czy udało się coś opublikować.

Dobrą grupą docelową mogli by być fascynaci zadań logicznych i szarad. Może udało by się dotrzeć do wydawców np "rozrywki" i w niej umieszczać problemowe zadania.

15kyu w zupelnosci wystarczy do celow o jakich piszesz:) Jak ktos dojdzie do okolo 20k to i tak bedzie szukal(i znajdzie) innych zrodel niz gazetka o mandze

W Wiedzy i Życiu jest dział poświęcony grom logicznym oraz różnego rodzaju szaradom. Może ktoś ma znajomości w redakcji? :)

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Znacznik [badukpl id] wstawia grę z baduk.pl o podanym numerze. Przykład: [badukpl 1384]
  • Znacznik [eidogo adres_pliku_sgf] wstawia link do gry na portalu eidogo. Przykład: [eidogo http://files.gokgs.com/games/2011/3/5/kolorek-fan.sgf]